Nieuwe regels voor bagage Transavia
#1
Multiquote:Voor 5 april 2011 zat het meenemen van ruimbagage van maximaal 20 kilogram in de ticketprijs. transavia.com heeft besloten deze toeslag uit de ticketprijs te halen en alleen bij klanten die daadwerkelijk ruimbagage willen meenemen in rekening te brengen. Gelijktijdig worden de regels voor het meenemen van handbagage verruimd en mag u 10 kilogram handbagage meenemen.

Lees hier meer over de voorwaarden én tarieven:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#2
Als je de bijlage goed leest, dan geldt dit alleen voor boekingen die rechtstreeks bij transavia.com worden gedaan en niet voor een pakketreis dat reeds is geboekt via de toeroperator. Daarvoor geldt nog steeds 20 kg p.p. en 5 kg handbagage p.p. Wat de toeroperators gaan doen voor reizen na 5 april ? Ik ben benieuwd. Ik heb in ieder geval (nog) geen bericht ontvangen van mijn toeroperator. De reis is al geboekt en het vertrek is pas eind juni.
Quote
#3
Voorlopig alleen voor nieuwe boekingen inderdaad maar ik vrees dat dit een overgangsregeling is die in de toekomst vast wel voor alle vluchten ingevoerd gaat worden.
Ik lees dat men in die nieuwe regeling 10 kg handbagage mag meenemen. Dat zal me wat worden zeg, iedereen zal natuurlijk zoveel mogelijk uit z'n ruimbagage halen als men daarvoor per kilo moet gaan betalen en in z'n handbage stoppen. Ik zie het al helemaal voor me; reizigers met enorme tassen in het vliegtuig; alle bagagevakken bovenin in een mum van tijd vol. Is dat wat men wil bij Transavia?
Quote
#4
Thumbs Down 
Ja ja het is weer Nederland op zijn smalst.

Nu kunnen de stoelen nog dichter op elkaar gezet worden en zit je met de knieën in je nek.

Alto ergo: minder bagage en meer passagiers. Hoppa!!

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
(04 March 2011, 23:48)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je de bijlage goed leest, dan geldt dit alleen voor boekingen die rechtstreeks bij transavia.com worden gedaan en niet voor een pakketreis dat reeds is geboekt via de toeroperator. Daarvoor geldt nog steeds 20 kg p.p. en 5 kg handbagage p.p. Wat de toeroperators gaan doen voor reizen na 5 april ? Ik ben benieuwd. Ik heb in ieder geval (nog) geen bericht ontvangen van mijn toeroperator. De reis is al geboekt en het vertrek is pas eind juni.

Helaas is dit niet waar, een touroperator Ross Holidays maakt hier bijvoorbeeld duidelijk melding van op zijn site !!!!


Aangescherpte regels handbagage transavia.com

Dit jaar scherpt transavia.com de regels met betrekking tot de hand- en ruimbagage aan. Neemt u onderstaande regels dan ook goed door voor een zorgeloze start van uw vakantie.

Handbagage per persoon:
· 1 stuk handbagage (handtas inclusief laptop, foto- en filmapparatuur)
· maximale afmetingen (L x B x H) 55 x 35 x 25 cm
· maximaal gewicht van 5 kg
· 1 jas
· 1 draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de security controle/ douane

Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze
als ruimbagage gezien. Handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen worden allemaal als
1 stuk bagage gerekend. Neemt de passagier bijvoorbeeld een handtas en een laptoptas mee dan
dient één van de twee af gegeven te worden als ruimbagage.

De regels voor het meenemen van ruimbagage veranderen niet. Houdt u rekening met de volgende voorwaarden:

Ruimbagage per persoon
· per persoon mag 20 kg ruimbagage mee genomen worden
· meer dan 20 kg, wordt 10 euro per kg, per enkele reis berekend
· het totaalgewicht van al de ruimbagage mag maximaal 50 kg zijn
· het totaalgewicht van 1 stuk bagage mag maximaal 32 kg zijn

Bagage die dit gewicht overschrijdt, wordt niet voor vervoer geaccepteerd.


Kijkt u voor uitgebreide informatie over bagage vervoer op de website van transavia.com






Vluchtinformatie
Vluchttijden
Stoelreservering
Internet check in

Quote
#6
Zo kan ik ook een ticket goedkoop maken. Angry Als ik het goed bereken dan ben je €400,- kwijt aan je bagage op je bestemming te krijgen en weer naar huis uitgaande van 20,- kilo bagage.

Ik noem zoiets redelijk misleidend. Confused
Quote
#7
Hoezo de tickets goedkoper?
Ik heb de site van Transavia gevolgd, maar een verlaging van de prijzen heb ik nog niet gezien. Wél een verhoging van prijzen in de meivakantie.
Quote
#8
Eén stuk ruimbagage van 15 kg kost EUR 7 per enkele reis, 20 kg EUR 10. Hiermee is Transavia goedkoper dan bijv. EzyJet waar je EUR 26 betaald. Nu de tickets nog goedkoper.

Handbagage 10 kg is vrij zolang het aan gestelde vereisten voldoet.

Bij EzyJet geldt geen gewichtsbeperking voor handbagage, zolang je maar aan de eisen van afmetingen van de koffer/tas voldoet, je er alles in hebt (dus ook handtas dames) en je het persoonlijk in het bovencompartiment kunt stoppen. Mazzel voor de sterken. Dit werkt trouwens prima.
Quote
#9
Ik ging altijd met Transavia naar Spanje i.p.v. met Vueling, omdat bagageregels duidelijker waren.
Ik weet niet van te voren of het een tas/ koffertje meer wordt. Daarnaas nemen wij meestal 2 grote koffers mee voor ons gezin.
Als ik nu zie wat ik bij Transavia moet gaan betalen voor de bagage die ik normaal gewoon mee kon nemen met mijn gezin (4 personen dus max. 80 kilo) dan komen er honderden euro's bij. Daarnaast waren de ticketprijzen 5 april (zonder ruimbagage) nog dezelfde prijs als op 4 april (inclusief ruimbagage).
7 euro per enkele reis per bagagestuk van max. 15 kilo. Een grote koffer met inhoud weegt bij ons meestal rond de 32 kilo. Dit komt neer op 90 euro per enkele reis voor 1 koffer. Transavia wordt alleen voor weekendtripjes interessanter. Maar niet voor een gezin dat 2 weken zonder touroperator op vakantie gaat. Ik zou nu moeten gaan plannen hoe ik alles inpak. Ieder gezinslid 10 kilo handbagage en rest in kleine tassen/ koffers, zodat ik maar 7 euro per stuk bij betaal. Ik heb min conclusie voor 2012 al getrokken. De tickets voor dit jaar had ik gelukkig al begin van dit jaar gekocht.
Quote
#10
(05 April 2011, 19:31)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eén stuk ruimbagage van 15 kg kost EUR 7 per enkele reis, 20 kg EUR 10. Hiermee is Transavia goedkoper dan bijv. EzyJet waar je EUR 26 betaald. Nu de tickets nog goedkoper.

Handbagage 10 kg is vrij zolang het aan gestelde vereisten voldoet.

Bij EzyJet geldt geen gewichtsbeperking voor handbagage, zolang je maar aan de eisen van afmetingen van de koffer/tas voldoet, je er alles in hebt (dus ook handtas dames) en je het persoonlijk in het bovencompartiment kunt stoppen. Mazzel voor de sterken. Dit werkt trouwens prima.

Er is veel onduidelijkheid omtrent de handbagage of dit nu 5 of 10 kilo mag zijn, is de vlucht voor april geboekt dan 5 kilo na april 10 kilo
gaat het via een tourop/reisorganisatie dan gelden de regels van die organisatie......maar wat als die organisatie weer doorverwijst naar de regels van transavia....pffffffffffffffffffffff.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan controleren op Schiphol !!!
Ik ben bang dat we straks ook met ze allen op een weegschaal moeten, weeg je tot 70 kilo dan is dat okee, voor elke kilo dat je meer weegt 10 euro !!! hahaha

Quote
#11
(08 April 2011, 12:05)jaap39ruyg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is veel onduidelijkheid omtrent de handbagage of dit nu 5 of 10 kilo mag zijn, is de vlucht voor april geboekt dan 5 kilo na april 10 kilo
gaat het via een tourop/reisorganisatie dan gelden de regels van die organisatie......maar wat als die organisatie weer doorverwijst naar de regels van transavia....pffffffffffffffffffffff.

Logischerwijs lijkt het mij dat het gewoon op het ticket komt te staan, of je nu van voor de nieuwe richtlijnen bent of zelf hebt bijgeboekt. Staat er 0 zul je ter plekke je koffer moeten betalen of alleen met je handbagage moeten reizen.
Heb je je reis voor invoer nieuwe richtlijnen geboekt en je krijgt 'n ticket zonder maximaal koffergewicht, zal je touroperator het geld in z'n zak gestoken hebben, of de boeking pas definitief maken bij Transavia (zonder dat jij dit merkt dus) na invoer nieuwe richtlijnen. Ik zou er dan op hoge poten heengaan. Jij hebt papieren van je definitieve boeking.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland Patrick 854 112.807 23 April 2021, 10:21
Laatste bericht: El Greco
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.059 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  bagage uit Griekenland Victoria 44 28.918 03 February 2012, 22:33
Laatste bericht: Beems
  overgewicht bagage Cor Nieuw Vennep 21 19.885 26 August 2011, 16:34
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)