Fodelianakis olijfolie                 
bagage uit Griekenland
#1
Wat nemen jullie allemaal mee als je naar Nederland terugkomt uit Griekenland?
Ik neem altijd + 20 liter olijfolie mee en in de winter is de koffer vol met sinaasappels en walnoten
In de zomer neem ik de dan gepelde amandelen en pistachenootjes mee.
Allemaal in het vliegtuig :)
Quote
#2
Flesjes Vin Doux zoete Samos wijn voor bij het dessert van de Kerstmaaltijd ....... en onze eigen olijven om in te leggen.
Quote
#3
Flessen (gekregen) olijfolie, twee dozen Dodoni feta en kruiden want die zijn lekkerder en goedkoper dan in Nederland.
Quote
#4
Ik breng gewoon niets mee, als je dat bovenop je bagage moet rekenen (of je moet met een lege koffer vertrekken) dan kost het je meer dan je het hier zou kopen.

Vorig jaar op Rhodos airport nog 6 € mogen betalen voor één kilo overgewicht, dus.....

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#5
Waarom slepen jullie met alles, Chris rijd 2 keer jaar op en neer naar Kreta, hij neemt tegen schappelijke prijzen van alles mee, het enige wat je hoef te doen is contact op nemen met hem.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
neem nooit zoveel mee terug. meestal krijg ik olijven, olijfolie, raki en oregano van de familie en dat is het
Quote
#7
(26 January 2012, 12:13)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorig jaar op Rhodos airport nog 6 € mogen betalen voor één kilo overgewicht, dus.....

Choreftis.

dan loop je toch even naar de WC,.. oeps, nee fout, ik bedoel dan stop je wat in je zakken of zo


ik voor de rest..Frappé Frappé Frappé και Άγιος ο Θεός
Quote
#8
Af en toe een geweven tafelkleedje (als ik een leuke zie ) Metaxa en honing..oh ja en zakjes kruiden..
Quote
#9
schoenen, veel schoenen Griekenland heeft tenminste dameschoenen in maat 35 of een kleine 36!!
Quote
#10
Raki,olijven en weer heel veel liefde van onze griekse vriendenHeartgreeksmiley2
Quote
#11
Ja hoor Victoria, 20 liter olijfolie in het vliegtuig! Big Grin
Quote
#12
(26 January 2012, 22:50)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja hoor Victoria, 20 liter olijfolie in het vliegtuig! Big Grin

Misschien moeilijk te geloven, maar toch is dat zo. Vroeger (voor de tijd dat je geen liquids meer mag vervoeren) droegen wij het in de handbagage en werd er vaak gecheckt en gek gekeken door de douane. Ik ben ook altijd verbaasd (en blij) als die container heel is gebleven in de koffer..
Quote
#13
Geen 20 maar wel minimaal 1 liter olijfolie. Honing. Een paar kleintjes Retsina. Uit de taxfree Metaxa of Ouzo.
Quote
#14
Ik heb wel eens een hele grote tas met pakweg 15 liter olijfolie en iets van 10 liter raki als ruimbagage meegenomen. Toen die tas door de scanner ging hebben ze hem wel drie keer heen en weer door de scanner laten lopen. Toen dacht ik dat het wel fout zou gaan. Maar nee hoor, de tas ging uiteindelijk gewoon door!

De laatste keer heb ik Chris olijfolie en raki meegegeven, dat is makkelijker.
Quote
#15
tja zo een "chris" is natuurlijk handiger, maar denk niet dat die ff Eretria gaat langsrijden
Quote
#16
Tja, ligt er aan waar eretria ligt.
Quote
#17
Heb je nog een mail via AvdB gestuurd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(27 January 2012, 11:07)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, ligt er aan waar eretria ligt.

Euboia of te wel Evia
Quote
#19
@Chris
Volgens mij kun je een eigen meeting point in Piraeus gaan opzetten ....
Quote
#20
Geen gek idee, wellicht ook nog een in Patras of Igoumenitsa.
Quote
#21
Jaaaa Igoumenitsa Smile dan hebben wij misschien ook wel interesse!
Quote
#22
Doe er dan ook een verzamelpunt in Drama bij en je hebt je netwerk bijna klaar, goed voor de kilometersBig Grin

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#23
Misschien is een oude tourbus, eventueel met aanhanger, een optie Chris. Kan je tevens wat mensen mee heen en terug meenemen Big Grin Big Grin
Quote
#24
chris
chania kreta ook mogenlijk
Quote
#25
@ Grek

Prefectuur Chania is zijn eindbestemming !
Quote
#26
je kan ook werken met griekse transport bedrijven ,die brengen je spullen van welke groot griekse stad naar Athene ,incl ook van uit de eilanden.
Quote
#27
(26 January 2012, 11:31)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Flessen (gekregen) olijfolie, twee dozen Dodoni feta en kruiden want die zijn lekkerder en goedkoper dan in Nederland.

De AH verkoopt tegenwoordig ook Dodoni :) (Al is het circa 150% - 200% van de prijs in GR). Net zoals de AH ook Total yoghurt verkoopt! :)

Ik heb net vorige week een flinke hoeveelheid nieuwe olie en olijven meegenomen, heerlijk vers. Zolang je de bagage maar inchecked geen enkel probleem. Ik kan theorethisch bijna 50KG op die manier gratis meenemen met de KLM.
Quote
#28
Wij kopen doosjes Dodoni met twee plakken in het vocht. Blijft veel langer goed. Helaas zijn die hier niet te koop.. De Griekse Fage yoghurt (grote bakken) is inderdaad bij sommige AH's te koop.
Quote
#29
Ja hoor, de Dodoni kan je hier bij AH ook in doosjes in het vocht kopen. Net zoals de kleine en grote Total yoghurt (ook de 0%).
Quote
#30
Zijn dat de afsluitbare dozen van 400 gram met twee plakken er in? Ik ken alleen maar een doosje Dodoni met een stukje er in (in vocht) van 150 (?) gram: éénmaal open, nooit meer dicht. Wat wij kopen is echt een afsluitbare box. De grote Total yoghurt met 10% vet is hier uit het assortiment en alleen bij een grote AH te koop.
Quote
#31
Ik heb gisteren nog een grote Total gekocht bij AH (niet de 0%). Het zijn idd de Dodoni's met een plak. Na openen doe ik die in een klein afsluitbaar plastic bakje.
Quote
#32
(31 January 2012, 20:18)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb gisteren nog een grote Total gekocht bij AH (niet de 0%). Het zijn idd de Dodoni's met een plak. Na openen doe ik die in een klein afsluitbaar plastic bakje.

Doe je er dan nog iets van vocht bij of alleen de feta-plak in het afsluitbare bakje?
Quote
#33
Het vocht uit de verpakking doe ik in het kleine bakje, en dan de feta er bij. Blijft lang goed en lekker.
Quote
#34
(01 February 2012, 11:50)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het vocht uit de verpakking doe ik in het kleine bakje, en dan de feta er bij. Blijft lang goed en lekker.

Ik ken van AH alleen de Dodoni feta in plastic waar maar 1 plakje in zit, daar zit geen vocht bij......
Quote
#35
(01 February 2012, 15:12)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 February 2012, 11:50)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het vocht uit de verpakking doe ik in het kleine bakje, en dan de feta er bij. Blijft lang goed en lekker.

Ik ken van AH alleen de Dodoni feta in plastic waar maar 1 plakje in zit, daar zit geen vocht bij......

Big Grin Toch maar eens het pakje recht houden tijdens het openen of een dicht pakje kopen, er zit wel zeker wat vocht bij.
Quote
#36
3 druppels misschien ja, maar niet genoeg om 1 plakje in onder te dompelen.
Quote
#37
Bij de kaasafdeling van AH verkopen ze Dodoni met wat vocht, maar zeker niet genoeg om het plakje in een doosje onder te dompelen.
Quote
#38
Voor degene die het misschien nog niet weten,voor alle zekerheid hier de bagage tarieven van Transavia.
Ik was er vorig jaar ook ingestonken,en het koste mij toen 110,00 extra en dat is toch zonde.

U heeft van te voren geen ruimbagage geboekt: U kunt één bagagestuk van 15 kilogram per persoon aanschaffen (€ 20,-). Voor extra gewicht betaalt u € 10,- per kilogram. Per extra stuk bagage geldt een tarief van € 10,-.
U heeft van te voren wel ruimbagage geboekt, maar u neemt meer stuks bagage mee dan u gekocht heeft: U kunt op de luchthaven extra stuks bagage kopen tegen een tarief van € 10,-. Als u ook extra gewicht meeneemt, betaalt u hiervoor een bedrag van € 10,- per kilogram.
Groet
Peter
Quote
#39
(01 February 2012, 18:02)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij de kaasafdeling van AH verkopen ze Dodoni met wat vocht, maar zeker niet genoeg om het plakje in een doosje onder te dompelen.

Het is maar 200 gram. De helft over de salade de ander 's avonds wat later lekker met wat olijven bij de wijn en weg is het ;) Geen vocht nodig.
Quote
#40
En zo gaat het vaak: Leg ik de feta die over is in een bakje met vocht in de koeling, is het de volgende dag ineens verdwenen. Heeft er weer iemand 'gesnaaid'.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.059 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  overgewicht bagage Cor Nieuw Vennep 21 19.885 26 August 2011, 16:34
Laatste bericht: Imogen
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.222 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)